perjantai 19. huhtikuuta 2013

Fillariprojekti

 Nyt kesän kynnyksellä tuntuu kaikilla olevan aika päivitellä pyöräkalustoaan ja esitellä uusia hienoja menopelejään,joten pistetään oma lusikka soppaan.
Kuten tapanani on,olen tässäkin hieman erilainen:) Vuosi sitten piti ruveta miettimään pyörää kesän koitoksiin ja aikani veljeni Peten kanssa pähkäiltyämme päädyimme kasaamaan itse pyörän.Lueskelin paljon kommentteja Kiinan hiilikuituihmeistä,(nettihän on tunnetusti täynnä jos jonkinlaista asiantuntijaa) osa haukkui ja muutama harva kehui.Muodostin sitten tästä itse oman mielipiteen,enkä ole sitä katunut.

                                        Tälle vuodelle hieman hypetystä tarrojen muodossa!


Sain Peteltä sponsori apua osien suhteen,mm.kammet,rattaat ja jarrut,jotka hänellä oli ylimääräisenä.Rungon tilasin suoraan Ebay:n kautta Kiinasta ja muut tarvittavat osat netistä.Saimme pyörän kasaan oikeastaan ilman ongelmia ja hyvin se on pelittänyt.Eihän siinä ole mitään hienoja maalauksia yms. mutta ei ollut hintaan paha verrattuna valmiisiin pyöriin tai ns. merkkirunkoihin.Tämä rahan säästö tuli tarpeeseen,koska olen joutunut hommaamaan kaikki varusteet ja jokainen tietää sen olevan aikamoinen rahanmeno harrastuksen alussa.Kyllähän pyörän rakentamiskuluihin vaikutti myös veljeltäni saamani sponsoriapu,iso kiitos hänelle siitä.Kiitos myös siitä,että hän on ollut mukana harrastuksessani ja jaksanut käydä mukanani kisareissuilla huoltajana.

  Minulla ei ollut kilpapyörää 20 vuoteen,joten ajoasennon saaminen oikeaksi oli aika hakemista.Koko ajan tuntui,että pitää tehdä pientä säätöä.Viimeinen niitti oli,kun olin taas kerran hieman säätänyt satulaa juuri ennen Joroisten kisaa ja se oli jäänyt liian löysäksi ja satulan "keula" putosi alas kisassa 20km ennen pyöräilyn loppua.No ei se ajaminen sen jälkeen herkkua ollut...Kisan jälkeen otin heti yhteyttä Skytän Esaan ja sovimme ajan bike fittiin LahdenPyörähuoltoon.Tämän jälkeen ei ole tarvinnut ajoasentoa muuttaa.Kaima hoiti homman hienosti.Suosittelen ehdottomasti!Samaan aikaan vaihdoin myös satulan Adamo Prologueen ja se on toiminut hyvin.



No onhan tota pyörää päivitetty hieman talven aikana.Siinä on Power2max powermittari ollut tammikuusta lähtien.Siitä löytyy perusteellinen testi DC Rainmakerin blogista.Sen asennus oli suhteellisen helppo,ohjeet ovat selkeät,aikaa meni n.2-3h.Siinä on ANT+ systeemi,joten mittariksi on monia vaihtoehtoja,itselläni on Garminin 500.Ajokokemusta on ainoastaan trainerin kanssa ja siinä se on toiminut loistavasti.Kovasti odotellaan,jos viikonloppuna pystyisi aloittamaan ajokauden ulkona.Powermittariin palaan varmasti myöhemmin.

Seuraavaksi onkin vuorossa kiekot pyörään,jotka yllätys yllätys,piti taas tehdä sekin omalla tavalla:)
Siitä jatketaan.... Voimia treeneihin!


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti