Nyt kesän kynnyksellä tuntuu kaikilla
olevan aika päivitellä pyöräkalustoaan ja esitellä uusia hienoja
menopelejään,joten pistetään oma lusikka soppaan.
Kuten tapanani on,olen tässäkin
hieman erilainen:) Vuosi sitten piti ruveta miettimään pyörää
kesän koitoksiin ja aikani veljeni Peten kanssa pähkäiltyämme
päädyimme kasaamaan itse pyörän.Lueskelin paljon kommentteja
Kiinan hiilikuituihmeistä,(nettihän on tunnetusti täynnä jos
jonkinlaista asiantuntijaa) osa haukkui ja muutama harva
kehui.Muodostin sitten tästä itse oman mielipiteen,enkä ole sitä
katunut.
Sain Peteltä sponsori apua osien
suhteen,mm.kammet,rattaat ja jarrut,jotka hänellä oli
ylimääräisenä.Rungon tilasin suoraan Ebay:n kautta Kiinasta ja
muut tarvittavat osat netistä.Saimme pyörän kasaan oikeastaan
ilman ongelmia ja hyvin se on pelittänyt.Eihän siinä ole mitään
hienoja maalauksia yms. mutta ei ollut hintaan paha verrattuna
valmiisiin pyöriin tai ns. merkkirunkoihin.Tämä rahan säästö
tuli tarpeeseen,koska olen joutunut hommaamaan kaikki varusteet ja
jokainen tietää sen olevan aikamoinen rahanmeno harrastuksen
alussa.Kyllähän pyörän rakentamiskuluihin vaikutti myös
veljeltäni saamani sponsoriapu,iso kiitos hänelle siitä.Kiitos
myös siitä,että hän on ollut mukana harrastuksessani ja jaksanut
käydä mukanani kisareissuilla huoltajana.
Minulla ei ollut kilpapyörää 20
vuoteen,joten ajoasennon saaminen oikeaksi oli aika hakemista.Koko
ajan tuntui,että pitää tehdä pientä säätöä.Viimeinen niitti
oli,kun olin taas kerran hieman säätänyt satulaa juuri ennen
Joroisten kisaa ja se oli jäänyt liian löysäksi ja satulan
"keula" putosi alas kisassa 20km ennen pyöräilyn
loppua.No ei se ajaminen sen jälkeen herkkua ollut...Kisan jälkeen
otin heti yhteyttä Skytän Esaan ja sovimme ajan bike fittiin LahdenPyörähuoltoon.Tämän jälkeen ei ole tarvinnut ajoasentoa
muuttaa.Kaima hoiti homman hienosti.Suosittelen ehdottomasti!Samaan aikaan vaihdoin myös satulan Adamo Prologueen ja se on toiminut hyvin.
No onhan tota pyörää päivitetty
hieman talven aikana.Siinä on Power2max powermittari ollut
tammikuusta lähtien.Siitä löytyy perusteellinen testi DC Rainmakerin blogista.Sen asennus oli suhteellisen helppo,ohjeet ovat
selkeät,aikaa meni n.2-3h.Siinä on ANT+ systeemi,joten mittariksi
on monia vaihtoehtoja,itselläni on Garminin 500.Ajokokemusta on
ainoastaan trainerin kanssa ja siinä se on toiminut
loistavasti.Kovasti odotellaan,jos viikonloppuna pystyisi aloittamaan
ajokauden ulkona.Powermittariin palaan varmasti myöhemmin.
Seuraavaksi onkin vuorossa kiekot
pyörään,jotka yllätys yllätys,piti taas tehdä sekin omalla tavalla:)
Siitä jatketaan.... Voimia treeneihin!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti